הסדרת מעמד בני זוג מכח נישואים אזרחיים

זוגות רבים (שאחד מהם אזרח ישראל) מתחתנים בנישואים אזרחיים לאור העובדה כי אחד מהם אינו יהודי ולכן אינם יכולים להתחתן ברבנות .

נכון לשנת 2010 לא עורכים בישראל נישואים אזרחיים ולכן בני הזוג נאלצים להתחתן בחו"ל (כגון בקפריסין וכו`). אך .... כאשר הם מבקשים לבוא לחיות בישראל הם נתקלים בקושי ואטימות משרד הפנים אשר לא מאשרים את כניסתה המיידית של האישה ומתחילים להעביר את בני הזוג מסכת ייסורים משפילה ומבזה.

חשוב לדעת!! עצם הנישואים אינם מעניקים מעמד בישראל ולכן נדרש להסדיר מעמד לבת הזוג בהתאם לחוק ולנוהלי משרד הפנים.

הליך הסדרת מעמד בישראל לבת זוג הנשואה לישראלי דורש ידע ובקיאות בניירת , בחותמות הנדרשות ובהוכחות שנדרש להביא למשרד הפנים .

areas-activity

כמו כן , חשוב לדעת ולהתכונן מהם המסמכים וההוכחות שצריך להביא ולדאוג עוד בטרם הנישואין ובטרם הגעת בת הזוג לישראל שכן אחר כך הדרך להשגתם והמצאתם הנה מסורבלת ומייגעת.

על כן, מומלץ לתאם פגישת יעוץ עם עו"ד ליאת שטיינברג כבר בשלב שהחלטתם שאתם מעוניינים להתחתן בנישואים אזרחיים ובטרם יצאתם לדרך .

כך נוכל לבנות את התיק וללכת יד ביד מתחילת הדרך ועד להשלמת התהליך וקבלת המעמד בישראל.

במסגרת הטיפול בתיקים מסוג זה משרדנו מלווה את בני הזוג גם להליך השימוע במשרד הפנים ובמהלך השימוע נוכחת עו"ד ליאת שטיינברג או עורכת דין ממשרדה יחד עם בן /בת הזוג ודואגת שיערך שימוע תקין , מכובד ושאינו משפיל את בני הזוג ומוודא כי פרוטוקול השימוע שנרשם על ידי משרד הפנים משקף את שנאמר על ידי בני הזוג במהלך השימוע ולא הוכנסו לו תוספות ופרשנויות שלא נאמרו על ידי בני הזוג ויכולים להכריע את גורל החלטת משרד הפנים.

לסיכום:

  • עצם הנישואין אינו מקנה מעמד בישראל.
  • חשוב לתכנן את היציאה לשם הנישואין על מנת לא להיתקל בקשיים בעתיד שניתן היה למנועם עם תכנון ושימת לב לפרטים ולדרישות.
  • חשוב לדעת איזה מסמכים צריך להביא למשרד הפנים והתאימם לדרישות משרד הפנים לרבות חותמות /תרגומים / אישור נוטריוני וכו`/ אפוסטיל וכו`.
  • חשוב להתכונן ולהיערך לשימוע במשרד הפנים ולדעת לעמוד על הזכות לשימוע הגון ותקין המשקף את שבני הזוג אמרו.

לפגישת יעוץ ראשונית עם עו"ד ליאת שטיינברגלחץ כאן