הסדרת מעמד ללא נישואין אזרחיים

הכרת בת זוג שאינה אזרחית ישראל ואתה מעוניין להמשיך לחיות איתה בישראל ללא נישואין? 

img
img
img
img
img
img
img
img
img

הכרת בת זוג שאינה יהודיה? הכרת בת זוג שאינה אזרחית ישראל ואתה מעוניין להמשיך לחיות איתה בישראל ללא נישואין?
הרבה שאלות קשות עולות אצל זוגות רבים במדינת ישראל כאשר אחד מהם אינו יהודי או אזרח ישראלי ולכן לבן/בת זוגו אין זכות אוטומטית לשהות בישראל.


קיים נוהל מיוחד המטפל במתן מעמד לבני זוג של ישראלים, לרבות בני אותו מין אשר קובע את אופן הטיפול בבקשה להסדרת מעמד בן הזוג הזר של האזרח ישראלי או אדם בעל רישיון לישיבת קבע בישראל אשר חיים בזוגיות ללא נישואין.

משרדנו מטפל באלפי תיקים מסוגים אלו, משרדנו מלווה את בני הזוג מתחילת ההליך ועד לסופו ומייעץ לכם מאילו מצבים יש להימנע כך שמשרד הפנים לא יפסיקו לכם את ההליך ו/או בכלל לא ידחו לכם את ההליך ומונע עיכובים כאלה או אחרים שעולים במהלך ההליך.


איך מתחילים בהליך הסדרת המעמד?

בתחילת ההליך יש להגיש את הבקשה באופן מסודר ללשכת משרד הפנים ולבקשה יצורפו מסמכים המעידים על קיום קשר זוגי (כגון: חוזה שכירות, מכתבים מחברים שמכירים את הזוגיות, מכתב הסבר של בני הזוג על דרך היכרותם, אישור קופת חולים, אישור ביטוח רפואי ועוד..). 


בנוסף למסמכי אלו משרד הפנים גם דורש תעודות מקוריות מארץ מוצאה של הזרה כגון תעודת לידה ותעודת יושר.


לאחר שנציג משרד הפנים יבדוק את מלוא המסמכים בהתאם לנהלים של משרד הפנים, בת הזוג הזרה תקבלה אשרת B1 למשך חצי שנה ובמשך חצי השנה משרד הפנים יזמן את בני הזוג לריאיון להמשך הוכחת קיום הקשר הזוגי ביניהם. 


ההליך המדורג להסדרת המעמד מתפרס על 7 שנים שבהם האשרה מתחדשת מעת לעת. 


חשוב לציין כי אם משרד הפנים משוכנע כי הזוג שעומד בפניו מנצל לרעה את החוק לצורך המשך שהייה בלתי חוקית של הזר בישראל , משרד הפנים יעשה כל שביכולתו לאכוף את חוקי ההגירה ועד לצאתו של הזר מישראל. 


הזמנת בן/בת הזוג הזר/ה לישראל


במידה והכרת את בת/בן זוגך לא בישראל ובן/בת זוגך חיים מחוץ לישראל יש להגיש בקשה להזמינם בטרם יגיעו לישראל. 


אם חייתם ביחד בחו"ל יש להציג את כל המסמכים שמאמתים את העובדה שחייתם בחו"ל ביחד כגון ניהול בית משותף ותמונות שלכם ביחד ועוד.. 


פקיד משרד הפנים יכול להורות גם על ריאיון סילמוטני בטרם הגעת בת הזוג הזרה לישראל. 

כלומר, ריאיון שבת הזוג הזרה תעבור בשגרירות הישראלית במדינת מוצאה והאזרח הישראלי יעבור את הריאיון במשרד הפנים הקרוב למקום מגוריו בישראל. 


אם אושרה הבקשה להזמנת בן/בת הזוג לישראל, תישלח האשרה המתאימה ותוקפה יהיה עד ל-30 ימים בלבד, כלומר על בן/בת הזוג הזר/ה יהיה להיכנס לישראל בתוך 30 הימים . 


לאחר שבן/ בת הזוג נכנס לישראל לבני הזוג יש 30 ימים ממועד הכניסה לישראל לגשת למשרד הפנים להמשך הטיפול בבקשה להסדרת המעמד של בן/בת הזוג הזר. 


שאלות שעולות

האם בת הזוג חייבת להיות רווקה? 

ממש לא אבל יש להראות נקיטת מאמצים לצורך הליך התרת נישואין.


האם בת הזוג חייבת להתגייר כתנאי להישארותה בישראל?

לא ואף היא תהא זכאית בעתיד לאזרחות לכל דבר ועניין. 


האם יש חובה להתחתן בעתיד? 

לא, ישנם זוגות רבים שאינם בשנות ה-20 לחייהם כך שעניין החתונה אינו רלוונטי בשלב זה של חייהם. בנוסף, ישנם אזרחים ישראליים שכלל אינם יכולים לצאת מהארץ עקב צו עיכוב יציאה מהארץ וכדומה ואינם יכולים לצאת מהארץ על מנת להתחתן. 


השירות של משרדנו כולל ייעוץ משפטי, הכנת כל המסמכים הנדרשים להגשת הבקשה, ליווי צמוד וייצוג צמוד, תדרוך והנחיה לפני ראיונות במשרד הפנים, הכנות לתשאולים ופתרונות מוצלחים גם במקרים מסובכים.


אין לראות באמור לעיל ייעוץ משפטי או חוות דעת משפטית. בכל מקרה של שאלה בעניין יש לפנות לעו"ד מוסמך לקבלת ייעוץ מלא


לקוחות מרוצים

מה הלקוחות שלנו חושבים עלינו

צרו אתנו קשר

משרדנו מעניק שירות מקצועי וליווי אישי לאורך ההליך כולל הכנת כל המסמכים הנדרשים לבקשה, הכנה לריאיון במשרד הפנים ומתמחה בפתרונות מוצלחים במקרים מסובכים.

{{message}}

תחומי התמחות של המשרד

sec-bg-img

צרו איתנו קשר - אנו כאן בשבילכם.

{{message}}