הסדרת אשרות עבודה

לצורך הכניסה לישראל יש צורך בקבלת אשרה הניתנת לעובדים זרים זמניים..

img
img
img
img
img

מהי אשרת עבודה? מי צריך אשרת עבודה?  מה נכלל באשרת עבודה? איזה הליך צריך בשביל לקבל אשרת עבודה? 


משרדנו מתמחה בליווי וסיוע משפטי לתאגידים ולחברות ישראליות בהליכי אישורי היתרים ואשרות למומחים זרים לצורך שילובם בישראל.

כלל ועיקר מרבית המומחים הזרים אשר מגיעים לעבוד בישראל פועלים בתחום הסיעוד, תחום הבניין והתשתיות, היי טק, הנדסה, תעופה, תקשורת , מסעדות וכו'.

העסקת מומחים זרים בישראל יכולה להתבצע ע"י חברה זרה/ שלוחה של חברה זרה בארץ/ חברה ישראלית כאשר מגיש בקשה להיתר העסקת מומחים זרים חייב להיות המעסיק אשר משלם את משכורתו של המומחה הזר.

עפ"י נוהל מומחים זרים וחוק עובדים זרים העסקת מומחים זרים מחייבת הנפקת היתר עבודה (אשרה מסוג B1) ואשרת עובדה תואמת.

היתר העסקה ואשרת עבודה משתנים בהתאם לסוג ההיתר. תהליך לאישור היתר העסקה מתפרס בין 6-8 שבועות לעומת היתר העסקה לעבודה לתקופה של עד 90 יום מתפרס עד 6 ימי עסקים ומאפשר למעסיקים הזקוקים באופן מיידי למומחים זרים לאשר הגעתם של המומחים הזרים בלוחות זמנים קצרים במיוחד.

התקופה המרבית שמומחה זר יכול לעבוד בישראל ברישיון B1 הנה עד 63 חודשי עבודה.

מעבר ל-63 חודשים יש צורך להגיש בקשה מיוחדת המאושרת בנסיבות מיוחדות של תרומת מומחה זר לכלכלה, למשק, לתרבות, לספורט או לחברה, לאחר התייעצות עם שר האוצר ובהסכמת שר העבודה הרווחה והשירותים החברתיים, הכל כמפורט בסעיף 3א)ג1 )לחוק הכניסה לישראל, התשי"ב-1952 , ניתן יהא להאריך רישיון המומחה לתקופות מוגבלות מעבר לתקופה האמורה.

יש לשים לב כי עבודה בישראל ללא אשרת עבודה תקפה הינה עבירה פלילית על החוק בגינה עונשים חמורים לרבות קנס כספי גבוה, מעצר וגירוש של המומחה הזר במיידי וגם כתב אישום נגד מנהלי החברה בישראל ובחו"ל.

מהם השלבים בהליך הסדרת אשרת עבודה?
הנפקת היתר עבודה ואשרת עבודה לעובד זר/ מומחה זר מורכבת ממספר שלבים:
א. תחילה מגישים בקשה ליחידת ההיתרים למומחים זרים למתן היתר עבודה להעסקת עובד זר מומחה. ב. קבלת היתר עבודה לאחר המלצת יחידת ההיתרים.
ג. הגשת בקשה לאשרת ב/1 ממשרד הפנים.
ד. תשלום אגרת המעסיק עבור הגשת הבקשה.
ה. שליחת אישור "הברקה" לקונסוליה במדינת היעד ואיסוף אשרת עבודה ע"י העובד הזר המומחה.

חשוב לדעת כי נתין זר הנושא אשרת תייר B2 לא יכול להמיר את האשרה לאשרת עבודה B1 .

 סוגי היתרים בהם משרדנו מתמחה:
העסקת אנשי היי טק זרים- תקופת העסקה של מומחה זר הנה לתקופה של עד 3 שנים מיום הזכאות לתואר בלבד ו/או אם המומחה זר הנו סטודנט הוא חייב ללמוד באופן פעיל במוסד להשכלה גבוהה והעסקתו תאושר רק במשרה חלקית בלבד.

ישנו גם את הנוהל המזורז בבקשות היתר העסקה לתקופה של עד 90 ימים בשנה- חברת הייטק רשאית להגיש בקשה מזורזת להעסקת מומחה זר לצורך ביצוע משימה ייחודית עבורו בישראל במשך תקופה קצרה, עד 90 ימים בשנה ניתן להגיש בקשה רק אם המומחה זר סיים את לימודיו או שהוא לומד במוסד להשכלה גבוהה בהייטק על המעסיק לשאת בתשלום שכר עבור מומחה זר הייטק ב"שכר מומחים" ולא שכר רגיל הממוצע במשק

ספורט- תחום הכדורגל, כדורעף, כדוריד וכו- בתחום הכדורגל קבוצה רשאית להחזיק עד שישה שחקנים זרים כאשר בפועל רק חמישה שחקנים יכולים לשחק בו זמנית בהרכב וזאת לעומת הליגה השנייה כאשר כל קבוצתה בליגה השנייה רשאית להחזיק עד שני שחקנים זרים

שף מומחה- מסעדות- היתר זה יאושר רק למסעדה המוכיחה תפריט המושתת על טהרת מאכלים מהמזרח הרחוק בצירוף תפריט עדכני של המסעדה וכן הצהרת המעסיק כי המסעדה הנה על טהרת המאכלים המזרח הרחוק חשוב לציין כי באם תפריט המסעדה או אופי המסעדה משתנה- תוקף ההיתר יבוטל במיידית

• תחום הסיעוד
- מטופלים שאינם שוהים במוסד סיעודי הזקוקים להשגחה של מטפל סיעודי זכאים לקבלת היתר העסקה לעובד זר.
תקופתו של העובד זה תהא עד 51 חודשים מיום כניסתם לישראל ולאחר מכן על מנת להמשיך לשהות בישראל ישנם תנאים מקשים יותר.
אשרת עבודה לעובד זר סיעודי תהא לעובדים בגילאים 23-55.

הארכת אשרת עובד זר סיעוד:
תחילה לפני שמגישים בקשה להארכת אשרת עובד זר סיעודי על המעסיק ועל העובד הזר להציג רציפות עבודה של שנה עם אותו המטופל.
לאחר מכן, יש צורך בחוות דעת של גורם מוסמך כגון רופא או עובד סוציאלי וציון בחוות הדעת הל הקשר בין המטופל לעובד סיעוד וכי הפסקת הטיפול על ידי העובד תגרום לפגישה קשה במטופל

חשוב לציין כי מעל 63 חודשים בהם שהה העובד הזר הסיעודי עליו לעזוב את הארץ אך באפשרות העובד הזר להגיש בקשה מטעמים הומניטריים ובה יש להצדיק טעמים חריגים שקשורים לייחודיות ולטיפול אצל המטופל.

אמנים/ יהלומנים- אמנים זרים יכולים לקבל היתר העסקה בישראל כאשר יש חובה בצירוף תעודה המעידה על המוניטין שלהם וכן על המעסיק לצרף את פרטי ההופעה אליו האמן הזר מוזמן, תקופת ההעסקה תהא בהתאם להופעות אליהם האמן הזר נדרש להגיע

• מנהל, נציג בכיר או עובד אמון בחברה זרה או בחברה בינלאומית – מומחה זר אשר יועסק בתפקיד מנהלתי או תפקיד בכיר בחברה שכן הוא בעל סמכויות רבות בחברה.
כל חברה זו רשאית להעסיק רק עד 2 מומחים זרים תחת ההיתר וזאת בהמלצת המינהל לסחר חוץ במשרד הכלכלה.

ליווי של עורך דין מקצועי המתמחה בדיני אשרות עבודה לעובדים זרים הוא חיוני להתנהלות תקינה של הבקשה ועד לאישורה.

משרד עו"ד ליאת שטיינברג עם עשרים שנות ניסיון והצלחות מוכחות ילווה אותכם בכל ההליך ואף בייצוג אזרחים ישראליים אשר מואשמים בהעסקת עובדים זרים שלא כחוק.

לקוחות מרוצים

מה הלקוחות שלנו חושבים עלינו

צרו אתנו קשר

ליווי של משרדנו המתחמה בדיני אשרות עבודה לעובדים זרים הוא חיוני להתנהלות תקינה של הבקשה ועד לאישורה.

{{message}}

תחומי התמחות של המשרד

sec-bg-img

צרו איתנו קשר - אנו כאן בשבילכם.

{{message}}